Badanie efektywności zespołów

Badanie efektywności zespołu to proces analizowania oraz oceny funkcjonowania współpracowników pod kątem ich zdolności do osiągania celów.

W badaniu koncentrujemy się się na zrozumieniu dynamiki zespołu, jego struktury, współpracy oraz wpływu indywidualnych kompetencji i relacji między członkami na wspólne wyniki.

Celem badania jest identyfikacja mocnych stron zespołu, obszarów wymagających poprawy oraz opracowanie strategii, które pozwolą zespołowi działać bardziej efektywnie.

Działania te stanowią integralną część projektowanych oraz wdrażanych przez nas programów rozwojowych w organizacjach.

Programy rozwojowe dla firm

Metody, techniki i narzędzia badawcze

Efektywność pracy zespołowej badamy najczęściej za pomocą: (1) kwestionariusza ankiety; (2) kwestionariusza wywiadu; (3) analiz typu Desk Research (4) obserwacji uczestniczącej (np. podczas spotkań, burzy mózgów, sesji coachingowych). Dobór metodologii badawczej oraz tworzone przez nas raporty charakteryzują się wysoką trafnością oraz rzetelnością naukową. W raportach dla Kadry Zarządzającej w klarowny sposób prezentujemy dane jakościowe oraz ilościowe; wskazujemy na relacje i formułujemy obiektywne wnioski – oparte wyłącznie na danych pochodzących z badań.

W naszej pracy inspirujemy się modelami stosowanymi, m.in. przez Instytut Gallupa oraz takich ekspertów jak Peter Drucker, Jim Collins, Patrick Lencioni.

Badanie efektywności zespołu może obejmować:

  • analizę struktury zespołu – zrozumienie roli, jaką pełnią poszczególni członkowie zespołu oraz relacji i komplementarności między nimi;
  • ocenę współpracy i komunikacji – sprawdzenie, jak zespół współpracuje i komunikuje się na co dzień;
  • badanie zaangażowania i motywacji – zrozumienie, w jakim stopniu członkowie zespołu są zaangażowani w realizację celów zespołowych i jaką rolę odgrywa motywacja w osiąganiu wyników;
  • ocenę inteligencji emocjonalnej – badanie zdolności członków zespołu do rozumienia i zarządzania emocjami, zarówno własnymi, jak i innych;
  • analizę wyników zespołu – przegląd osiągniętych rezultatów zespołu, porównując je z założonymi celami;
  • wpływ lidera na efektywność zespołu – identyfikacja stylu przywództwa i jego oddziaływanie na wyniki zespołu.

Zapytaj o badanie

Kontakt