We did it! Design Thinking


Zespół specjalistów Hill Academy Mateusz Przygoda, Beata Romańska, Robert Antoszczak, PhD miał przyjemność przeprowadzić całodniowe, praktyczne warsztaty #DesignThinking dla firmy WUTEH – lidera wśród producentów mebli biurowych.
Celem technicznym warsztatu było zaprojektowanie nowego portalu WWW przez Visual Media oraz dostosowanie go do preferencji klientów.Głębszym, strategicznym celem było natomiast zrozumienie i połączenie dwóch światów, potrzeb i doświadczeń użytkowników (klientów) ze światem i tożsamością marki WUTEH.
Podczas warsztatów:
Przeszliśmy przez kluczowe dla projektu etapy Design Thinking. Jednocześnie potraktowaliśmy metodę elastycznie, jako środowisko do łączenia potrzeb użytkowników z celami i tożsamością marki. Podczas stawiania pytań, tworzenia insightów, posługiwaliśmy się sprawdzonymi technikami coachingowymi.
Z perspektywy badań jakościowych, pytania coachingowe są nie do przecenienia, uważam je za niezbędnik każdego badacza, który docieka do tego, co niewidoczne i często również nienazwane
Cytując klasyka myślenia projektowego Tima Browna (IDEO): „Udany prototyp to nie ten, który działa bez zarzutu. Udany prototyp to ten, dzięki któremu czegoś się dowiadujemy o naszych celach, procedurach i o nas samych”.
Podczas analizy potrzeb klientów i tworzenia person, wspieraliśmy się także sztuczną inteligencją (AI). Narzędzia AI pomogły nam relatywnie szybko zidentyfikować wzorce zachowań, wartości klientów oraz ich potrzeby emocjonalne i funkcjonalne. Idealnie sprawdziły się w budowie person (i to dosłownie, ponieważ zwizualizowaliśmy, m.in. środowisko pracy architekta).
Dążymy do tego, by każdy projekt, w który się angażujemy choć odrobinę zmieniał świat na lepsze.
Zobacz jak wyszło: www.wuteh.com.pl
