XIII Konferencja Coachingu organizowana pod hasłem „WSPIERAMY TALENTY” organizowana przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie.

To wyjątkowe wydarzenie gromadzi ekspertów i praktyków coachingu, oferując inspirujący program pełen praktycznych rozwiązań i nowoczesnych metod w kontekście pracy z organizacjami i rozwojem ich biznesu.

W Hill Academy zawsze stawiamy na rozwój i aktualną wiedzę. Wierzymy, że tylko w ten sposób możemy dostarczać naszym Klientom najwyższej jakości programy rozwojowe, które odpowiadają na aktualne potrzeby rynku. Dlatego regularnie uczestniczymy w konferencjach, warsztatach i spotkaniach branżowych, by być na bieżąco z najnowszymi trendami i badaniami.

W XIII edycji Konferencji Coachingu w styczniu 2025, wzięła udział Beata Romańska, która wyłoniła te kwestie z poruszanych tematów, na które Hill Academy położy nacisk w pracy ze swoimi Klientami

W wystąpieniu prof. hab. Barbary Bunchelt podkreślono dwa przeciwstawne trendy dotyczące rozwoju talentów:

  • Pozytywne: Organizacje coraz bardziej koncentrują się na rozwijaniu talentów i zaangażowaniu pracowników. To odpowiedź na dynamiczne zmiany na rynku pracy oraz wyzwania związane z dobrostanem pracowników.
  • Negatywne: Programy coachingowe stają się mniej popularne w niektórych organizacjach. Wynika to z krótkowzrocznego podejścia, które skupia się bardziej na „szybkich” rozwiązaniach niż na długoterminowym rozwoju pracowników.

W Hill Academy wierzymy, że rozwój talentów to nie jednorazowe działanie, ale proces, który wymaga konsekwencji.

Jednym z kluczowych wniosków konferencji było znaczenie informacji zwrotnej i świadomości mocnych stron pracowników w organizacjach. Dzięki zrozumieniu swoich naturalnych preferencji, pracownicy mogą zyskać większą pewność siebie i lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami.

W Hill Academy stosujemy narzędzie PRISM Brain Mapping, które pomaga naszym Klientom odkrywać ich naturalne talenty i preferencje zachowań. PRISM to nie tylko analiza, ale także impuls do działania – wspiera planowanie rozwoju i pomaga unikać frustracji związanej z rolami zawodowymi, które nie wykorzystują pełni potencjału pracownika.

Dlaczego to ważne?

Świadomość swoich mocnych stron wpływa na:

  • Zaangażowanie w pracę – pracownik czuje, że jego talenty są doceniane.

  • Dobrostan psychiczny – pewność siebie i satysfakcja zawodowa mają pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne.

  • Komunikację w zespołach – lepsze zrozumienie preferencji współpracowników wzmacnia relacje i efektywność.

Agnieszka Grys zwróciła uwagę na potencjał coachingu systemowego, który działa na poziomie całej organizacji, a nie tylko indywidualnych pracowników. To podejście pozwala:

  • Wzmacniać współpracę między działami i zespołami,

  • Rozwiązywać konflikty w sposób systemowy,

  • Zwiększać efektywność organizacji jako całości.

Długoterminowe programy coachingowe przynoszą wzrost efektywności operacyjnej, zmniejszają rotację talentów i budują zespoły z silnym poczuciem przynależności.

Coaching zespołowy wyróżnia się na tle tradycyjnych szkoleń, ponieważ nie skupia się tylko na przekazywaniu wiedzy, ale na rzeczywistej współpracy i integracji zespołu.

W Hill Academy coraz częściej wdrażamy coaching zespołowy jako element długoterminowych programów rozwojowych, które pomagają organizacjom działać spójnie i efektywnie.

Podczas wystąpienia Jacka Bełdowskiego wybrzmiał kluczowy wniosek: liderzy, którzy świadomie rozwijają talenty swoich pracowników, wpływają nie tylko na efektywność zespołu, ale także na kulturę organizacyjną firmy.

Najważniejszym elementem przywództwa wspierającego rozwój talentów jest:

  • Samoświadomość lidera – świadomość zasobów, które posiadają członkowie zespołu, oraz dopasowanie ich do wizji i misji organizacji.

  • Zrozumienie talentów w zespole – liderzy powinni pytać nie tylko o to, co potrafią ich pracownicy, ale także: Czy ten talent chce iść w kierunku, który wyznacza wizja lidera?

W Hill Academy pomagamy liderom zrozumieć potencjał zespołu i wdrożyć praktyki, które pozwalają rozwijać talenty w zgodzie z celami biznesowymi firmy. Dzięki temu rozwój pracownika staje się równocześnie rozwojem organizacji.

Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska podkreśliła w swoim wystąpieniu, że w pracy z młodszymi pokoleniami, takimi jak Zetki i Alfy, kluczowe jest zrozumienie ich wartości.

Najważniejsze wnioski:

  • Nie wiek, a wartości nas dzielą. Jeśli wartości są wspólne, różnice pokoleniowe tracą na znaczeniu.

  • Obecnie mamy do czynienia z nadmierną stygmatyzacją pokoleniową – stereotypy o Zetkach i Alfach mogą ograniczać rozwój ich talentów.

Czego młode pokolenia oczekują?

  • Work-life balance – równowagi między życiem zawodowym a osobistym.

  • Autentyczności – chcą pracować z liderami, którzy są spójni i uczciwi.

  • Elastyczności i rozwoju – cenią szkolenia, możliwość nauki oraz elastyczne formy pracy.
  • Dobrej atmosfery w zespole i przynależności – poczucie wspólnoty i możliwości zgłaszania pomysłów są dla nich priorytetem.

Młodzi pracownicy często czują się samotni, mają słabą odporność psychiczną i poszukują sensu w swojej pracy. Coaching i warsztaty rozwojowe może tu odegrać kluczową rolę, pomagając im rozwijać się w zgodzie z ich wartościami i wzmacniać ich poczucie własnej wartości.

Dlaczego to ważne dla biznesu?
Firmy, które tworzą środowisko pracy sprzyjające zgłaszaniu pomysłów i innowacji, odnotowują:

  • Wzrost satysfakcji pracowników,
  • Lepszą jakość obsługi klienta,
  • Większy wpływ innowacji na rozwój biznesu.

Konferencja Coachingu 2025 była dla nas inspirującym wydarzeniem, które potwierdziło, że coaching i długoterminowy rozwój to fundament efektywnych organizacji. Trenerzy Hill Academy, dzięki uczestnictwu w takich wydarzeniach, są na bieżąco z najnowszymi trendami i badaniami. To pozwala nam dostarczać naszym Klientom rozwiązania, które są nie tylko skuteczne, ale również dostosowane do rzeczywistości biznesowej.

Wszystkie poruszane kwestie mamy uwzględnione w swoich propozycjach programowych już od ubiegłego roku! Teraz budujemy nowe programy wiedząc, że mają rzetelną podstawę opartą na doświadczeniach naszych własnych, ale również całego środowiska trenerskiego.